Portfolio
Infographics
Een infographic is een krachtig middel om complexe informatie overzichtelijk een aantrekkelijk weer te geven. Het is meer dan een leuk plaatje. Een effectieve infographic neemt de ‘lezer’ mee in een verhaal. Biedt structuur. Informatie. Inspiratie. En… zet aan tot actie. Dit kan bewustwording zijn. Maar ook een uitnodiging tot contact.
Een infographic is dus een communicatiemiddel. Bij het ontwerpen van een infographic stel ik veel vragen over wat het doel is en wie de doelgroep. Het is een ontwikkelproces waarbij we het concept ook toetsten bij die doelgroep. Want wat voor ons als ‘zender’ super duidelijk is, is niet altijd even logisch voor de ontvanger.
Hier een selectie van de infographics gemaakt voor opdrachtgevers.
Beroepsvereniging ‘Ergotherapie Nederland’ wil hun vak meer bekendheid geven bij andere professionals. Ergotherapie kan veel betekenen voor de zelfstandigheid en kwaliteit van leven. Zie hier de infographic.
Inzet van (zorg)technologie dient meerdere doelen. Opdrachtgever Compaan wil laten zien dat gebruik van een seniorentablet voor verbinding zorgt en eenzaamheid kan verminderen.
Gemeente Tilburg wil ouderen informeren over het gemeentelijk beleid. En hen meer betrekken. Per wijk is een infographic gemaakt over het belevingsonderzoek dat is gedaan en de hierop volgende actiepunten.
Met de projectgroep ‘regionale transmurale afspraken’ kwetsbare ouderen is een poster ontwikkeld. Deze herinnert specialisten in het SpaarneGasthuis aan de gemaakte afspraken met huisartsen.